اگر قصد خرید  تشک ژیمناستیک را دارید، خواهید دید که انتخاب های مختلفی برای شما وجود دارد. شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع تشکی با چه اندازه و ضخامتی برای شما مناسب است.

تشک ژیمناستیک ضخیم تر، برای جلوگیری از آسیب بسیار مفید است، اما برای همه فعالیت های ژیمناستیک مناسب نیست. پس با ما در روش انتخاب تشک ژیمناستیک مناسب همراه باشید.

ضرورت استفاده از تشک ژیمناستیک

ویژگی های  تشک ژیمناستیک مناسب

ورزش ژیمناستیک همواره با حرکت های پرشی و سریع همراه بوده است. تشک های ورزشی به منظور جذب ضربه و شوک حاصل از حرکات ورزشکار، طراحی شده اند تا ژیمناست ها را سالم تر و ایمن تر نگه دارند. در واقع تشک های ژیمناستیک ، به عنوان ضربه گیر عمل کرده و یک سطح مناسب برای جذب ضربات حاصل از چرخش و پریدن ایجاد می نمایند. اما ویژگی های یک تشک ژیمناستیک مناسب چیست؟

خصوصیات تشک ایمنی ژیمناستیک خوب

1)ضخامت تشک ژیمناستیک

ضخامت  تشک به طور خاص به نوع فعالیت شما ارتباط دارد.

تشک های مختلف با ضخامت متفاوتی ساخته می شوند که هر یک کاربردی دارد. تشک ژیمناستیک باید نرم و سبک باشد، استفاده از تشک ژیمناستیک سفت و سخت، باعث آسیب دیدگی ورزشکار می شود. تشک های ژیمناستیک اغلب از 1.5 اینچ (3.8 سانتی متر) تا 28 اینچ (71سانتی متر) ضخامت ساخته می شوند.

انتخاب تشک ژیمناستیک متناسب با فعالیت و مهارت حرفه ای

تشک نازک : اندازه 4 اینچ (10سانتی متر) و کمتر برای نو آموزان مناسب است. از آنجایی که کودکان نوپا و ژیمناستهای جوان  مانند افراد حرفه ای اجرا نخواهند داشت، این تشک های نازک گزینه ای عالی هستند که برای شما صرفه اقتصادی دارند. قطعا تشک های نازک برای حرکات اولیه گزینه مناسب تری است.

تشکهای ضخیم:  با ضخامت 8-12 اینچ (20- 30سانتی متر) گزینه مناسب برای مدارس ژیمناستیک است که در آن ژیمناستیک کار شروع به کار در حرکت پیچیده تر می کند. ضخامت بالا برای ژیمناستهایی که روی حرکتهای پیشرفته تر کار می کنند ضروری است. این تشک های ژیمناستیک ضخیم می توانند کمی سفتی را برای اطمینان از فرود دو پا در یک گودال فوم فراهم کند.

تشک نرم: برای حفاظت نهایی و جذب شوک، تشک هایی در ضخامت 16 – 18 اینچ (40-50 سانتی متر) و بیشتر در دسترس هست.

 

 

تولید کننده لوازم ورزشی

تشک ژیمناستیک متناسب با سن ورزشکار

برای کودکان استفاده از تشک ژیمناستیک با ضخامت کم حدود 1.5– 2 اینچی کفایت می کند. زیرا حرکات آنها محدود به حرکات ساده دست و پا است و که تشکهای نازک می توانند ضربات ساده آن ها  را جذب کند.  اما برای ورزشکاران مسن تر که تمرینات سنگین تری انجام می دهند، و  بدن و کمر آنها  ضربه بیشتری را جذب می کند.  استفاده از تشک ژیمناستیک با ضخامت 2 اینچ و بیشتر مناسب است. 

تشک ژیمناستیک مناسب در خانه

اگر تشک شما خیلی نازک باشد پس انعطاف و حفاظت لازم را هنگام پرش ژیمناست تامین نخواهد کرد. اگر خیلی ضخامت آن زیاد باشد در تمرین حرکات با مشکل روبه رو خواهد شد و دست و پا در مواقعی که نیاز نیست در آن فرو می رود. برای استفاده خانگی و استفاده افراد مبتدی ضخامت 1.38 اینچ (3.5 سانتی متر) الی 5 اینچ (12.7 سانتی متر ) مناسب است.

2) ابعاد مناسب تشک ژیماستیک

قبل از خرید تشک، شما باید درباره مکانی که قرار است تشک را قرار دهید و ژیمناست شما از آن استفاده کند، فکر کنید. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تشک برای یک ژیمناست به اندازه کافی بزرگ است تا تمرینات را به خوبی انجام دهد. علاوه بر این، ابعاد تشک به جثه ورزشکار مرتبط است. قطعا کودکان تشکی در ابعاد مناسب یک بزرگسال احتیاج نخواهند داشت.

خرید تشک ژیمناستیک ارزان

شما می توانید تشک ژیمناستیک با اندازه و ضخامت دلخواه خود سفارش دهید. با توسعه ورزش ایران به شماره 09137900929 تماس بگیرید.

3) جنس تشک ژیمناستیک

از ویژگی های ضروری در انتخاب تشک ژیمناستیک شوک پذیری یا ضربه پذیری است. ضربه پذیری، به ضخامت تشک ژیمناستیک و جنس آن بستگی دارد.

جنس تشک ها از فوم می باشد اما همه فوم ها از نظر کیفیت با هم یکسان نیستند. تشک های  ساخته شده از فوم پلی اتیلن فوم با کیفیت تر هستند. این نوع فوم، ضربه گیری بهتری را نسبت به فوم های معمولی و ارزان تر فراهم می کند. هنگامی که شما با یک تشک ورزشی با کیفیت کار می کنید، یک تشک نازک (با فوم مرغوب) جذب ضربه مشابه ای با یک تشک ضخیم تر که از فوم های نامرغوب ساخته شده است فراهم می کند. علاوه بر این فوم های نامرغوب، طول عمر کمی دارند و از جایی که انتظار ندرید می شکنند و فرو می ریزند.

باکس آموزشی ژیمناستیک

4) رویه (کاور)

کف و سطح تشک ژیمناستیک باید از جنسی غیرلغزنده باشد، که در هنگام پرش ورزشکار حین تمرین، تشک جابه جا نشود. در برابر سایش و کشش مقاوم باشد و ضد آب  و غیر جاذب بوده و تمیز کردن آن بسیار آسان باشد. پوشش تشک ها اغلب پلی استر (پوشش داده شده با وینیل) یا پلاستیکی می باشد.

 

تشک ژیمناستیک مناسب

 

برزنت یا پلی استر با روکش پی وی سی PVC) Poly Vinyl Chloride) یا مشمع کانتینری یا ترانزیت پارچه ای است  که با لایه پی وی سی و روکشی از چرم پوشانده شده است و با نام های برزنت ترانزیتی، برزنت کانتینری و یا مشمع ترانزیتی مشهور است. توسعه ورزش ایران از این نوع پوشش مرغوب در تولید تشک های خود استفاده می نماید.

 

خرید تشک ایمنی ژیمناستیک

مشخصات شیمیایی و فیزیکی پارچه ترانزیت

-بسیار با دوام و مقاوم در برابر پارگی

ـ  مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV)و مقاوم در برابر اشعه آفتاب

ـ  مقاومت در برابر کشش سطحی و نقطه شکست

ـ  انعطاف پذیری و فرم گیری بالا

ـ  مقاومت در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی مانند اسیدها و قلیاها

ـ  مقاومت در برابر آتش سوزی مطابق با استاندارد های جهانی

– 100 درصد ضد آب

– آنتی باکتریال و ضد کپک

-ضد حساسیت

ـ  مقاوم در برابر حمله حشرات نظیر موریانه

 

5) هزینه

در خرید خود به کیفیت و قیمت مناسب توجه کنید.اگر چه همه معتقدند هیچ ارزانی بی حکمت نیست و نباید کیفیت را برای صرفه جویی در هزینه قربانی کرد، اما بسیاری از تولید کنندگان بیشتر از قیمت واقعی جنس خود را ارائه می دهند. ما از آغاز کار خود سعی در مناسب و منصفانه بودن قیمت های خود داریم.

مشاهده و خرید تشک ژیمناستیک کلیک کنید.
مشاهده و خرید باکس آموزشی کلیک کنید.

روش نگهداری

تشک را در معرض باران و نور خورشید قرار ندهید تا طول عمر آن افزایش یابد.

قصد خرید تشک های ورزشی خود دارید؟ با ما تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد در این مورد به شما کمک کنیم.

شماره تماس: 09137900929 فرید داودی

ایمیل : shop@doisport.ir



توسعه ورزش ایران
توسعه ورزش ایران
توسعه ورزش ایران تولید کننده انواع لوازم ورزشی، پوشاک ورزشی، مدال ورزشی و تندیس ورزشی در اصفهان می باشد. علاوه بر آن تیم ما مجری برگذاری مسابقات ورزشی در کلیه رشته های رزمی و غیر رزمی سراسر کشور با سال ها تجربه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.